4/25/2008

Suspensió

Doncs aquests dies mentre aprenc coses del nou Lepoard que tinc posat al disc extern, també estic aprenent moltes coses el Windows Vista que venia prenistalat amb el meu Dell m1530 (molt xulo per cert, aprofito per recomanar-lo).

Avui volia parlar de la nova "Suspensió" del Windows Vista. Funcionalitat que fins ara no havia prestat atenció.

El fet és que amb aquesta opció deixes l'ordinador en un estat molt pròxim a l'apagada. I tant la ram com el disc estan guardant els seus estats (per tant no s'apaguen del tot). Tot i això res reduieix moltissim el consum de bateria.
També roman l'ordinador o el portatil en sinlenci absolut i la temperatura torna a ser la mateixa que si fos apagat.

Es a dir: tenim l'ordinador com si fos apagat.

Però a l'hora de tornar a engegar la màquina. Instantàniament carrega la pantalla d'introduir la contrasenya (en el meu cas que en tinc) i l'escroptori i el programari apareixen tal i com eren avans (en el cas de tenir aplicacions del tipus messenger, aquestes es desconecten de la xarxa durant la suspensió, ja que l'equip també apaga la conexió internet pel seu consum).

Per tant, una gran opció que estic fent servir.

Val a dir però que també la tenen els Mac OS aquesta opció. Conec de gent que el Mac no l'apaga mai, sempre el deixa hibernant o suspés, tot i que jo no crec que sigui una "bona praxis" però cadascú fa el que vol.

Fins aviat!

1 comentari:

Unknown ha dit...

Ja fa anys que els sistemes operatiu tenen aquestes funcionalitats. És força útil per a desplaçaments quan vas amb un portàtil.

Tot i això, en cas que et robin el portàtil existeix la possibilitat que et robin de pas totes les claus de xifrat que queden remanents a la memòria RAM. I això pot ser molt dolent perquè podran accedir a totes les contrasenyes.

Per sort, la probabilitat que un hacker amb els coneixements tècnics per fer això et robi el portàtil són molt escasses.