6/11/2008

Virus a traves de myspace?

Avui es dia de ressaca post examen i per tant tinc una mica de temps.
Ahir uns quants amics des del msn van patir l’atac d’un virus, un virus que s’introdueix al equip a partir d’un missatge d’alguna persona infectada. El missatge té el següent perfil: foto? http://myspace.asd18.info/myspace.php?=maildelapersona@hotmail.com.

Es a dir que un cop s’ha accedit a la direcció, es demana descarregar un arxiu que resulta ser el virus. Ja s’ha dit que no s’han de baixar coses que desconeixem, que s’ha d’anar amb compte. La veritat és que aquest cop personalment jo també vaig estar a punt de caure. Ja que la direcció que hi havia és de myspace, cosa que la veritat em va desconcentrar una mica. Al final no vaig obrir el missatge, però em vaig posar en contacte immediatament amb la persona i solucionar-ho.

La solució passava per instal•lar un dels antivírics que tenien el virus a la seva base de dades (que no eren pocs, però casualment l’antivirus Norton que feia servir el meu contacte no es trobava entre ells, tot i ser de pagament). Aquí en podeu trobar una llista.

Per tant aneu amb compte amb aquesta nova amenaça (suposo que només ataca windows, però sempre es bo estar alerta).

Personalment utilitzo Avast! i el recomano.

1 comentari:

4catalonia ha dit...

És una manera tan burra de pillar un virus que sembla mentida que una persona que ha viscut amb els ordinadors des de fa temps encara pugui caure en el parany.

Si no hi cau ni el meu pare quan tenia win... gent a veure si us hi fixeu un xic...

I en quan a què afecta, suposo que deu ser un fitxer exe o algo similar i els mac no el soporten per tant no hi ha perill, i si no fos exe, fijo que és un fitxer que es deu fotre a tal lloc i el leopard no el tindrà :P